Bodystore

Fl1pp

HEEJ! c|:-]D (kille med plommonstop och mustasch)


Jag är för tillfället likt Jumbo-Johan rätt nöjd med tillvaron. Har avverkat den värsta plugg-klimaxen och känner att jag nu på ett mer sansat sätt kan hantera nästkommande utmaningar. Efter att ha skrivit en uppsats om judisk matkultur igår blev det gym och sedan lite firande med en fet nachotallrik och en bit tårta som fanns hemma hos Maria. Föda är nice.


Helgen spenderades uppe i Norrland på en släktträff, AKA Fekke. Drack som satan. Mest kaffe då... men lite vin. Fördelen med att driva en par-blogg är att man kan skita i att skriva ett par dagar utan att förtjäna att bli bestraffad med typ ett strypgrepp (exempelvis). Johan och Jag kompletterar varandras updates rätt bra helt enkelt.


Tillbaks till religionsuppsatsen: köttade på som fan i söndags och igår. När man kör på så med pluggande blir man lite trött på hela situationen efter ett tag, vilket kan resultera i att man skiter i att göra ett bra arbete eller gör någonting mer roligt. Mitt sätt att sköta sådana här motgångar är att jag tar ut tristessen på själva uppatsen. Jag börjar exempelvis smyga in lite torra kommentarer i texten. Döpte en underrubrik till "Halal versus Kosher", drog en onödig förkalring kring hur matreglerna gör det svårt för judar att köpa en fritterad gräshoppa på en bakgata i Peking samt inledde uppsatsen med ett väldigt torrt skämt om en Rabbin som äter gris. Hela framsidan täcks också av följande titel: "Bröd och Fläsk". Sånt tycker jag är kul efter 7 timmar vid skrivbordet och lika många koppar kaffe.

Alessandra Amrosio © 
Märkte att bilder likt den ovan kirrar fler unika besökare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0