Bodystore

Hur high-five kulturen inte fungerade

Nu när jag ändå är igång.
Vet inte om jag är den enda som tänkt på det men det här med high-fives fungerar inte i Sverige. Nu menar jag inte dem när man hälsar på någon och kan göra alla möjliga handskakningshighfivewtf saker, dom funkar perfekt!
Det jag tänker på är dom här random high-fivesen som folk ibland försöker göra när någon langar en fin diss eller drar ett bra skämt och någon drar fram handen i en high-five. Det som händer är antingen att det missuppfattas helt och handen får hänga där, att ingen märker och man får diskret låtsas att man skulle dra handen genom håret, eller att någon typ skakar handen. Sjukt sällan det fungerar som det ska.
Typ alla testar på det här, kanske för att det ser ballt ut i amerikanska filmer, men dem flesta inser snabbt att det inte fungerar så bra som man tror och lägger ner det. Inte jättesorgligt, men ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0